}) NES:"Stereo" Audio Mod English Articles In Foreign languages Коды, Пароли, Секреты, Чит-Коды и Статьи | Retro-Bit

Логотип сайта retro-bit.ru

RANDOM GAME

Reklama

MENU

CATEGORIES
Japanese [2]
Chinese [4]
English [70]
el español [3]

Reklama


NES:"Stereo" Audio Mod

NES:"Stereo" Audio Mod

While the console as designed offers mono sound, it is possible to bypass the mixer and get true 2-channel sound (although not properly called, spatially related stereo) out of it.

This is possible because of an implementation detail in the console's sound synthetizer: the two square wave oscillators are tied to one output (AUX 0, called AUX A on Famicom), while all other three digital channels generate a separate signal (AUX 1/B).

NES audio circuit.png

Limitations

  • As deducible from the above schematic, the plain mod described hereafter will not adequately include sound originating from the microphone or the NES expansion port, and none at all from a FC game card. This is a point in favor of the mixback type mod, however...
  • If the mixing resistors are not removed (which is a requirement for mixback mods, as well to continue using the regular mono output), channel separation will be reduced and further noise may be fed back in.
    • It is of course possible to replace the resistive mixer with an active one, as done by certain third party kits (currently not documented in this article).

Plain mod

NES audio 2ch basic.png

  1. The CPU sound output is completely disconnected from the mixing/buffering components. (Optional step: see above.)
  2. An inline capacitor (1 microfarad, negative towards console) is added to each channel, for protection and minimal low-pass filtering (8 kΩ at 20 Hz).
  3. The desired output connector is added.

Mixback mod

NES audio 2ch mixback.png

  1. The CPU sound outputs are tapped, without disconnecting them from the PCB.
  2. Filter capacitors and output jack(s) are added, as above.
  3. Variable resistor(s), separate or dual and preferably logarithmic, are also connected at one extreme to the outputs.
  4. The existing mono signal is brought to the center tap of the potentiometers or trimmers:
    • On a NES, the points marked AA or BB on the schematic are not only equivalent, but actually the same.
    • On a Famicom, AA produces cleaner sound, but doesn't include expansion audio, in which case BB has to be used.
© Retro-Bit.Ru
Похожие Коды, Секреты, Статьи:

Страница NES:"Stereo" Audio Mod English Articles In Foreign languages Коды, Пароли, Секреты, Чит-Коды и Статьи

Если в сборнике нет кодов / паролей к игре, и вы желаете их добавить., перейдите в раздел, нажав кнопку: Добавить. Мы будем вам признательны за наполнение сборника кодов. Желаем вам хорошего настроения и ностальгии. Retro-Bit.ru

If you know cheat codes, secrets, hints, glitches or other level guides, that can help others leveling up, then please: Submit your Cheats. and share your insights and experience with other gamers. Thank you from Retro-Bit.ru

Категория: English | Добавил: EmeraldGP (23.04.2024)
Просмотров: 38 | Теги: Audio, Audio Mod, Mod, NES, sTereo | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
SEARCH

LOGIN

Reklama

GG LIVE

SHARE!

CHAT

VISITS.

STAT.
Яндекс.Метрика
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Сейчас на сайте:

Кто нас сегодня посетил


Reklama


Retro-Bit © 2020-2024

Все права на материал с сайта сохранены и принадлежат их авторам. Любое копирование текста с сайта должно сопровождаться прямой активной ссылкой на наш сайт. Все игры (в том числе и онлайн), эмуляторы, и другие программы и материалы, предоставляются на некоммерческой основе (бесплатно) игры скачанные с этого сайта, носят ознакомительный характер и после ознакомления должны быть удалены. Некоторые материалы доступны на картриджах и других легальных носителях, поэтому могут быть приобретены для частного использования.

%
Сайт управляется системой uCoz